تجهیز و راه اندازی بيمارستان ۱۴۰ تختخوابی تامين اجتماعي بيرجند

4 مهر 1394

شهرستان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی در فاصله ۴۸۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع شده، این شهر طبق سرشماری سال ۱۳۹۰، تعداد ۱۸۴۶۴۷ نفر جمعیت دارد. با توجه به محرومیت استان و نیاز شهروندان به خدمات پزشکی تخصصی بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی حضرت ابوالفضل العباس(ع) تأمین اجتماعی بیرجند که پس از بیمارستانهای میلاد تهران و کرمان به عنوان سومین بیمارستان تأمین اجتماعی کشور(میلاد۳ )می باشد در تاریخ ۲۹/۰۶/۹۴، در زمینی به مساحت ۵ هکتار و با زیربنای ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع با صرف هزینه ای حدود ۷۵ میلیارد تومان ساخته شده است و با ظرفیت ۹۶ تخت فعال به بهره برداری رسید که ظرفیت آن تا ۱۴۰ تخت نیز افزایش یافته و اعتباری بالغ بر ۳۰۰میلیارد ریال برای تجهیزات آن هزینه شده است.

مناطق استان خراسان جنوبی از جمله شهرستان های بیرجند، قائن، فردوس، طبس و نهبندان با جمعيتي بالغ بر ۳۰۰ هزار نفربيمه شده تامين اجتماعي تحت پوشش خدمات درمانی این بیمارستان قرار می گیرند. دربخش توریست درمانی، همسایه‌های شرق کشور نیز می‌توانند ازخدمات فوق تخصصی اين بیمارستان استفاده کنند.

این مرکز درمانی بلافاصله پس از تحویل موقت ساختمانی در تاریخ ۳۱/۰۵/۹۴ در مدتی کمتر از یک ماه با تلاش شبانه روزی مدیران و کارشناسان این مجموعه در بخش های زیر تجهیز گردید:

 

طبقه زیرهمکف:

  1. تجهیزات چهارگانه نظير قفسه بندی های عمومی، انبارهای تجهیزات ، داروخانه، پیش خوان های پرستاری و پذیرش، میز بندی آزمایشگاه، اجراي سينك هاي اسکراپ، رختشویخانه، آشپزخانه، سردخانه، ضمن تأمين نظر بهره بردار با به روزترين وبا كيفيت ترين طراحي ها و كيفيت جنس ،اجرا گرديده است.
  2. فيزيوتراپي شامل بخشهای الكتروتراپي، مكانوتراپي و ليزر درماني :در جهت توانبخشي بيماراني كه تحت عمل جراحي ارتوپدي قرار گرفته يا دچار بيماريهايي حركتي و… مي باشند اين بخش با دستگاههاي معتبر و پيشرفته تجهيز شده است.
  3. CSR : با توجه به اهمیت كنترل عفونت بيمارستاني در نظام بهداشت و سلامت، انتخاب مناسب شیوه ها و طراحی صحیح فضاهای محل استقرار دستگاه ها و نصب آنها مطابق با استانداردهای اعتباربخشی انجام گردید و دستگاه هاي اتوكلاو با پيشرفته ترين متد، دستگاه های استریلیزاسیون حرارت پائین با استفاده از تکنولوژی پلاسما که از روشهای نوین و کاربردی می باشد و همچنین دستگاه هاي ابزار شوي تمام اتوماتيك در بخش مذکور نصب و راه اندازی گردید.
  4. اکسیژن ساز: تأمین اکسیژن مصرفی بیمارستان از طریق ۲ دستگاه اکسیژن ساز با برندهای داخلی و خارجی با کیفیت مطلوب و از طریق تابلوهای اتومات توزیع اکسیژن اجرا گردید.
  5. امحاء زباله: ضمن بررسی و محاسبه میزان زباله عفونی تولیدی در یک مرکز درمانی مشابه بیمارستان بیرجند و طبق نقشه های ابلاغی یک دستگاه امحاء زباله به همراه کلیه تجهیزات مورد نیاز نصب دستگاه مذکور شامل کمپرسور و بویلر تهیه، تحویل و در سایت امحاء زباله نصب و راه اندازی گردید.

 

طبقه همکف :

شامل بخشهای اورژانس، رادیولوژی،CTScan ، آزمایشگاه، پاتولوژي،دندان پزشكي،درمانگاه هاي تخصصي (قلب،زنان،چشم ،گوش وحلق وبيني،ارتوپدي،ارولوژي،داخلي)و بخش دیالیز که تأمین کلیه تجهیزات پزشکی با هماهنگی مدیریت محترم درمان استان خراسان جنوبی و مذاکرات صورت گرفته با پزشکان متخصصی که اعلام همکاری با مرکز درمانی را نمودند و همچنین بررسی بیمارهای شایع در منطقه که توسط کارشناسان فنی این شرکت در بخش مطالعه و تحقیق صورت پذیرفته و خريد تجهيزاتي نظيردستگاه ct scan۱۶اسلايس، سونوگرافي كالر داپلر با ۴ پروب فوق تخصصي وسيستم ويدئوآندوسكوپ(گاستروكلونوسكوپ)، ،ويدئوبرونكوسكوپ ،ماموگرافي ديجيتال، اكوكارديوگرافي و تست ورزش و هولتروالكتروكارديو گراف ،الكتروآنسفالوگراف، راديولوژي ديجيتال و همچنین تجهیز بخش دیالیز ۹ تخته با ماشین های همودیالیز پیشرفته در کوتاه ترین زمان ممکن با پیشرفته ترین تجهیزات واز معتبرترين برندهای دنیا صورت پذیرفت.

 

طبقه اول

  1. اتاق عمل جراحی جنرال مجهز به تخت هاي عمل جراحی تمام الكتريكی، چراغ های سیالیتیک سقفی، ماشین بیهوشی و ساکشن های جراحی، کوتر های جنرال و تخصصی، سیستم تشخیصی و درمانی ویدئولاپاراسکوپ
  2. اتاق عمل ارتوپدي مجهز به تخت الكتريكي تخصصي ارتوپدي با قابلیت تغيير و انتخاب پوزیشنهای مختلف براي پزشک متخصص در حین عمل های جراحی ،دستگاه C-ARM و سيستم ويدئوآرترسكوپ
  3. اتاق عمل جراحی مغز واعصاب مجهز به تخت جراحي مغز واعصاب به همراه ميفيلد مربوطه از بهترین و معتبر ترین برند دنیا (Trumph)،چراغ سیالیتیک پیشرفته با تکنولوژی LED، میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب
  4. اتاق عمل چشم: مجهز به ميكروسكوپ جراحي چشم و دستگاه فيكو آنتريور ويتركتومي،افتالموسكوپ ايندايركت
  5. اتاق عمل ENT:مجهز به ميكروسكوپ جراحي ENT، ويدئوسینوسكوپ
  6. اتاق عمل زنان و زایمان: مجهز به تخت های ویژه زنان و زایمان طبیعی و همچنین دستگا های پیشرفته تشخیصی و درمانی شامل ويدئو هيستروسكوپ و ساکشن وکیوم زنان و کرایو ژنیکولوژی
  7. بلوک زایمان ومراقبت ویژه نوزادان بخش های مراقبت های ویژه شامل ICU وNICU که با   پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه های ونتيلاتور اطفال ، انکوباتورو تخت احیاء نوزاد وهمچنین مانيتورينگ سانترال تجهیز گردید.
  8. بخش مراقبتهای ویژه: با پیشرفته ترین دستگاههای ونتیلاتور، تختهای بستری تمام الکتریکی، تشکهای مواج، سیستم مانیتورینگ سانترال پمپهای تزریق سرنگ و سرم باآخرین فناوری روز دنیا.

 

طبقه دوم

شامل بخش بستری زنان و بستری اطفال و همچنین بخش های اداری

طبقه سوم

شامل بخش بستری مردان و بخش CCU که با تخت های بستری الکتریکی ویژه، مانیتورهای علائم حیاتی سانترال، دستگاه های الکتروشوک و هولتر فشار

پروژه های بیشتر