درباره ما
شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی
سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمهای و دومین تولیدکننده درمان در ردیف سازمانهای عمومی غیردولتی، وظیفه ارائه خدمات درمانی و بیمهای به جمعیتی بالغ بر 45 میلیون نفر را دارد. گستردگی خدمات و جمعیت تحت پوشش این سازمان سبب شده است در ردیف مهمترین سازمان های اجتماعی و اقتصادی قرار گرفته و به عنوان یکی از سازمانهای عضو اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ایسا ISSA) نیز از قابلیت های متنوعی برخوردار شود .
بدون تردید تقویت و هم افزایی فیمابین زیرمجموعههای تابعه سازم ان تامین اجتماعی و شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی، امکان بهره وری مناسب تر، کاهش هزینهها، افزایش سودآوری و توسعه بیشتر بازار با هدف حفظ و ارتقاء سرمایههای جامعه هدف (بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان محترم) را ممکن میسازد.
شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی که صد در صد سهام آن متعلق به سازمان تامین اجتماعی می باشد از سال ۱۳۴۷ شروع به فعالیت نمود و با بیش از نیم قرن تجربه و برخورداری از مهارت و دانش کارشناسان متخصص خود یکی ازموفق ترین مجموعه ها در حوزه مشاوره و تجهیز مراکز درمانی کشور می باشد.
همچنین این شرکت می تواند شرکت تخصصی بازرگانی بعنوان بازوی اجرایی برای کلیه شرکت های تابعه سازمان در بخش سیاستهای کلان و در زمینه طرحهای سرمایه گذاری تجاری، عقد قراردادهای بین المللی، استفاده از اعتبارات و تسهیلات بانکی، مشاوره بازرگانی، واردات ، صادرات ، توسعه بازار های داخلی و بین المللی ، حمل و نقل بین المللی ، تامین و توزیع فلزات اساسی، مواد اولیه کارخانجات و مصرفی معدنی و صنعتی و فرآورده های دارویی ، نفتی و پتروشیمی، سیمان و خریدهای داخلی و خارجی کالاهای اساسی (گندم، جو، گوشت و …) عهده دار باشد.
نگاهی گذرا به سابقه فعالیت چندین ساله شرکت و بهره مندی از نیروهای تخصصی و همچنین انجام مطالعات امکان سنجی درک صحیح خواسته ها و نیاز مشتریان در راستای افزایش رضایتمندی آن ها ، بازاریابی و بازار سازی و مطالعه بازار، انجام مطالعات توجیهی و تحقیقات کاربردی و تخصصی و انجام معاملات براساس ماده ۲۷ آیین نامه معاملاتی سا زمان تامین اجتماعی (مصوب اسفند ماه ۱۳۹۵ خرید کالا و خدمات از شرکت ها و موسسات تابعه سازمان تامین اجتماعی در صورتی که صددرصد سهام یا مالکیت آنها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم متعلق به سازمان باشد از طریق عدم الزام برگزاری مناقصه و به صورت ترک تشریفات صورت پذیرد) گواه توانمندی این شرکت است.
ماموریت ها
مدیریت این مجموعه همواره در تلاش بوده است تا علاوه بر حفظ توسعه و تعالی اهداف شرکت، در کسب رضایت بهره برداران محترم نیز موفق باشد.
- پاسداری از دارایی های شرکت و افزایش ثروت سهامداران
- بکارگیری تکنولوژی و دانش روز دنیا
- توجه به نیاز و خواسته بهره برداران محترم
- اخذ نمایندگی از شرکت های معتبر خارجی و داخلی به منظور تامین نیاز بازار
- اعتمادسازی مشتریان با هدف معرفی شرکت به عنوان تامین کننده قابل اعتماد
- توانمندسازی و توسعه سرمایه های انسانی
- ورود به بازار خارج از سازمان جهت مشاوره، طراحی، تجهیز بیمارستان و مراکز درمانی
- ورود به بازار خارج از سازمان جهت مشاوره، طراحی، مراکز درمانی
- تامین اقلام مصرفی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی
- تامین فاینانس و یوزانس از تامین کنندگان منابع داخلی و خارجی
چشم انداز
- وسعت حضور در بازارهای داخلی و خارجی در راستای سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران
- کسب جایگاه برتر و قرارگیری در زمره شرکت های موفق تجاري در کشور و منطقه در عرصه تامین و تجهیز مراکز درمانی
- گسترش مشارکت های بازرگانی و اقتصادی با بخش خصوصی، توسعه منابع تامین کنندگان به منظور رشد سرمایه
- ایجاد مجموعه ای مبتنی بر خلاقیت با کیفیت کلاس جهانی در راستای تحقق سودآوری بلند مدت در تمامی فعالیت های شرکت
- پیشگامی در عرصه فناوری و تکنولوژی های نوین به منظور رسيدن به جايگاه يكي از معتبرترين شركت هاي بازرگاني در كشور از طریق تمركز فعاليت در حوزه هاي تامین و تجهیز بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی در سطح کشور
حوزه فعالیت شرکت
- مشاوره و تجهیز مراکز درمانی(تخصصی و فوق تخصصی) جهت مراکز جدید التاسیس و طرح توسعه
- ارزیابی و برآورد بهینه تجهیزات و پیش نیازهای نصب متناسب با سطح درمانی با رعایت کیفیت و صرفه و صلاح مشتری
- تجهیز صفر تا صد مراکز درمانی در سطوح مختلف و ارائه خدمات مطلوب با تکیه بر دانش فنی متخصصین و کارشناسان با تجربه خود
- ارتقاء و توسعه سیستم های ناوگان حمل و نقل بیمار و تجهیزات
- مشاوره طراحی، ساخت و تجهیز مراکز درمانی سیار(بیمارستانهای صحرائی و اتوبوس سیار خدمات سلامت)
- تامين اقلام مصرفي و تجهيزات پزشكي تمامی مراكز درمانی
توانمندی های سازمان
- تنظیم گزارشات تحلیلی کاربردی جهت آنالیز بازار جهانی و همچنین تنظیم گزارشات جهت کمک به اتخاذ تصمیمات مدیریتی در بخش کلان سازمانی
- استخراج قیمت های جهانی و داخلی محصولات مورد نیاز
- پیش بینی قیمت و روندهای آتی بازار
- بررسی کلیه مراحل و مدارک سفارشات خارجی، تیپ قرارداد، بیمه نامه، حوال هجات بانکی، متون اعتبارات اسنادی، مکاتبات، با بانک، اسناد حمل از فروشنده و سایر مدارک مرتبط موجود در پروندههای مرتبط با توجه به مقررات اینکوترمز 2010 و سایر قوانین بینالمللی و ارائه پیشنهاد در حوزه معاملات تجاری مراحل خرید خارجی کالا UPC600
- بررسی و تهیه گزارشات مالی -ارزی مرتبط به امور ارزی و صورتحساب فروشندگان خارجی.
- ثبت سفارش کالاها و آشنایی کامل با سامانه جامع تجارت و EPL
- تعیین انواع روش پرداخت، ثبت انواع روشهای LC و TT تخصیص ارز و گشایش اعتبار.
- تسلط بر امور ترخیص از بنادر شمالی و جنوبی کشور (بندر نوشهر، امیر آباد، بندر امام خمینی و بندر عباس.)
- ترخیص کالا در اسرع وقت از کلیه گمرکات کشور و بطور تخصصی در گمرک شهید رجایی، فرودگاه امام خمینی و گمرک شهریار.
- آشنایی کامل با مراحل واردات و گمرکی، بیمهنامههای وارداتی، اخذ مجوزهای لازم.
- تسلط به کلیه مراحل بانکی و اخذ تخصیص ارزی و پروسه های بانکی، حوالهجات، اعتبارات اسنادی دیداری و یوزانس
- بررسی پرفورما اینویسها، بررسی اسناد حمل همچنین بررسی اصلاحی های ارسالی از بانک در مورد اعتبارات اسنادی، و حواله جات (فاینانس، ریفاینانس.)
- ارتباط موثر و مستمر با بانک مرکزی و امور بین الملل.
- مذاکرات بین المللی و مسئول ارتباط با کمپانیهای خارجی و کار در محیط اینترنت.
- هماهنگی امور اجرایی و اخذ مجوزهای وارداتی.
- ارتباط موثر با افراد مختلف در شرکتهای خارجی به عنوان لینک ارتباطی کلیه امور.
- آشنا به مراحل صادرات.
- بررسی مراحل خرید خارج از نقطه آغاز خرید تا پایان آن و عارضهیابی و ارائه پیشنهاد جهت بهبود فرآیند.
- تهیه گزارش های تحلیل بازار (کشور، منطقه و جهانی) برای انواع محصولات قابل عرضه.
- تحلیل داده های کلان اقتصادی و نوسانات ارز بر بازار داخلی .
- ارائه داده های مختلف شامل عرضه، تقاضا، واردات، صادرات، تراز تجاری برای بازارهای هدف .
- اخذ پروفرما در کوتاهترین زمان از کمپانی های مد نظر.
- منبع یابی ( Sourcing ) و خرید خارجی . مکاتبه و مذاکره با کمپانی های معتبر جهت اخذ نمایندگی یا عاملیت فروش محصولات.
- تهیه گزارش های مقایسه بازده ورادات و صادرات به بازارهای مختلف .
- آنالیز دقیق وضعیت محصولات موجود .
- تسلط بر امور ترخیص از بنادر شمالی و جنوبی کشور (بندر نوشهر، امیر آباد، بندر امام خمینی و بندر عباس.)
- حضور در مذاکرات بینالمللی در راستای پیشبرد اهداف .
- انعقاد قراردادهای تخصصی تجاری بسته به نوع صنعت.
- شرکت در مذاکرات تجاری و بالابردن قدرت چانه زنی طرف ایران به دلیل تخصص و زبان تخصصی.
- آمادگی تهیه مواد اولیه، بازاریابی و فروش، ادغام سرمایه و تجربه و مشارکت در ساخت یک محصول تولیدی دانش بنیان به منظور ارتقاء خود اتکایی و خود کفایی و حمایت از تولیدکنندگان .
- ورود به بازار تهاتر در راستای تامین مواد اولیه هر یک از شرکت های زیر مجموعه شستا به سبب محدودیت نقدینگی موجود در کشور
- عقد توافق نامه های چندجانبه قراردادی که به شرکت های خارجی امکان می دهد از محصولات و خدمات کشورهای دیگر استفاده کنند (مانند صدور مجوز،حق امتیاز.)
- تسهیل روابط مالی بین المللی برای انتقال ارز توسط سیستم بانکی کشور .
- برقراری Business Forum جهت برقراری ارتباطات و عقد قراردادهای تجاری با طرف های داخلی و خارجی
- تسلط کامل به امور واردات و صادرات مواد اولیه، آشنا به واردات قطعات ماشین آلات.
- کمک به بهبود سوالات کارفرما در طول مدت قرارداد.